Rioja esclata després de la derrota: «No podem faltar a l’ética del futbol»
Per Alex Alfaro · 31 Agost, 2026 · 12:42
Luis Rioja no es va mossegar la llengua després de la derrota del València CF davant el RC Deportivo de La Corunya en la tercera jornada de LALIGA EA SPORTS 2026-27. El futbolista valencianista va fer autocrítica i va qualificar de «totalment inacceptable» el resultat, al mateix temps que va assenyalar la falta d’actitud i intensitat de l’equip.
«Hem eixit sense l’actitud adequada, no hem entrat, pràcticament, al partit», va lamentar Rioja, que considera que l’equip va necessitar rebre diversos colps abans de reaccionar. El jugador va reconéixer que, després d’un error del rival, el València va disposar d’uns bons minuts per intentar igualar el marcador, però va tornar a mostrar una mala resposta en la segona part.
Per a Rioja, el problema no va ser tant tàctic com de competitivitat. «Realment, no hi havia res a corregir tàcticament. Això va de pundonor i de competir, de deixar-t’ho tot en el camp», va afirmar durant l’anàlisi del partit. El futbolista va ser especialment contundent en assegurar que no es pot «faltar a l’ètica del futbol i de l’esport», que, segons ell, consisteix a competir al màxim i acabar els partits «desfondats».
L’extrem també va assumir la seua part de responsabilitat: «Ens ha faltat a tots i jo el primer. Ens ho hem de fer mirar». Rioja va insistir així en la necessitat que tot l’equip faça un pas avant i done «sempre el cent per cent».
Un problema que es repeteix
Lluny de centrar-se ja en el pròxim rival, el FC Barcelona, Rioja va advertir que el València ha de solucionar els seus problemes immediatament. El jugador va recordar que aquesta situació ja s’ha repetit durant les seues tres temporades al club.
«En les altres dues ens ha passat el mateix», va explicar. Rioja considera especialment preocupant el comportament de l’equip durant les primeres parts de la temporada: «Portem dues primeres parts de temporades molt roïnes, dues segones parts molt bones, i això ens està privant de ser un equip molt millor i competitiu».
Malgrat la contundència de les seues declaracions, el futbolista manté que encara hi ha temps per reaccionar. «Tenim temps per a solucionar-ho, però ho hem de fer des de ja», va concloure.
Les paraules de Rioja posen de manifest el malestar existent dins del vestidor després de la derrota davant el Deportivo i situen la falta d’intensitat i compromís com un dels principals aspectes que el València haurà de corregir en les pròximes jornades.




