ACTUALITAT  PRIMER EQUIP

La Curva de Mestalla 1919 emet un comunicat sobre els esdeveniments d’ahir

Per Marc Santiago · 22 Maig, 2023

La grada d’animació del València CF, La Curva de Mestalla 1919, ha sigut l’última en pronciar-se sobre els esdeveniments que tingueren lloc ahir durant el partit que enforntava al València i al Reial Madrid, on uns pocs aficionats van realitzar una sèrie d’insults racistes cap al jove jugador del Reial Madrid, Vinicius Jr.

Tot després de que uns aficionats que estaven en la mateixa grada d’animació digueren “Mono” i realitzaren sons imitant a aquest animal cap al jugador brasiler, mentre el partit estava parat per una polèmica que va acavar amb una baralla entre jugadors d’ambdós equips.

Comunicat Oficial de La Curva de Mestalla 1919:

Rotundament estem en contra de qualsevol forma de racisme, insult o violència, qualsevol que accedeix a la graderia d’animació ha de tindre aquestes tres coses molt clares o està equivocant el seu lloc, I Així es transmet als socis abans d’abonar-se a la Graderia d’Animació. Tots signem aquest compromís amb el club i amb els nostres companys de graderia, i així es manté abans i durant tot el partit.

Sempre treballem per una cultura de graderia en la qual tot l’esforç i accions concentren totes les nostres energies a fer costat al nostre equip, a més amb companyonia, manifestant sempre el respecte entre nosaltres, amb tota l’afició i amb tothom que valora i mestressa el futbol i el nostre escut.

Grans glòries del València han tingut diferents nacionalitats, diferents colors o races a les quals respectem, volem i considerem per igual. Aquest és l’esport que estimem i el VCF és l’equip al qual ens entreguem sense importar-nos les distincions de raça, color, religió, nacionalitat o qualsevol altra diferència que ens semblen fora del que significa aquest esport, el nostre equip i la sana competitivitat.

De la mateixa manera valorem que és intolerable que un jugador, a més expulsat per agressió, es dedique a provocar a tota una afició fent gestos de menyspreu a tot el camp per igual. Tant els insults o ofenses des de les graderies com des del terreny de joc taquen i menysvaloren l’ànima i essència d’aquest esport.

Igualment considerem intolerables les acusacions d’un entrenador, grup o mitjà inculpant de racista a tota una afició, alguna cosa que no és en absolut generalitzable ni just.

Creiem que, excepte excepcions o casos aïllats com en tots els camps del món, l’afició valencianista, partit a partit, crea un ambient esportiu, festiu i competitiu, manifestat amb la força de l’animació i el sentiment d’una modèlica i orgullosa afició.

No entenem ni acceptem l’acusació generalitzada de persones i mitjans en la qual, fins al president del Brasil, acusa a tot Mestalla d’una cosa falsa i injust, llevat que s’estiga intentant amagar o difuminar altres misèries dels denunciants, utilitzant maldestrament mentides, vídeos amb muntatges, entre altres, intentant justificar actituds de jugadors o persones que les evidències deixen clar que no actuen de manera neta i esportiva.

Dit això, reiterem el nostre compromís amb una graderia que anime al seu equip, allunyada d’actituds racistes, violentes o antiesportives, però reiterem també que defensarem l’honor i l’orgull del que som i del que el nostre equip representa, i així ho manifestem de nou per a evitar interpretacions interessades o malintencionades.

Ha sigut un any tremendament difícil per al valencianisme, que ha posat a prova el nostre compromís amb l’escut. L’afició ha estat a l’altura del que se’ns requeria en moments de gran incertesa i penúria en molts aspectes. Massa.

La graderia i Mestalla en ple ho van donar ahir tot pel seu equip, i es va veure corresposta amb el lliurament absolut dels seus jugadors i amb la victòria del VCF.

Traure tot això de context, maximitzar una situació intolerable però extraordinària i reduïda a uns pocs, o traure el focus de comportaments provocadors reiterats en el camp cap als aficionats, és no veure la realitat ni voler fer justícia.

La Curva de Mestalla 1919

#AmuntValencia