CRÒNICA: El València goleja i resol la primera prova de la Copa del Rei (0-5)
Per Javi Richart · 28 Octubre, 2025
El València CF ha resolt per la via ràpida la primera eliminatòria de la Copa del Rei. Els de Carlos Corberán han guanyat còmodament a l’UD Maracena al Nou Los Cármenes de Granada per 0 a 5 amb tots els gols a la segona part. Hugo Duro, Dani Raba, Diego López, Luis Rioja i Danjuma han fet els gols valencianistes.
La diferència de 6 categories entre el València CF (1a Divisió) i l’UD Maracena (Divisió d’Honor d’Andalusia) poc s’ha notat a la primera part. El conjunt de Carlos Corberán ha sigut clar dominador de l’encontre, tenint la possessió del baló i el control del partit en tot moment. En canvi, les ocasions clares que ha tingut l’equip al primer temps no s’han materialitzat.
David Otorbi, jugador més jove en debutar amb el primer equip del València CF en tota la història, ha sigut el més incisiu, però no ha estat tan encertat en la presa de decisions i en la capacitat tècnica. Jesús Vázquez i André Almeida han tingut dos tirs dins l’àrea, arribant des de segona línia, però els seus xuts han marxat per damunt de la porteria del conjunt de Granada.
En canvi, l’ocasió més clara l’ha tingut Hugo Duro. Al minut 37, Javi Guerra li feia una passada magnífica que deixava sol al davanter madrileny, que inexplicablement ha definit al pal curt llançant el baló fora de la porteria de David García. Amb això, empat sense gols al descans amb un Los Cármenes bolcat amb el Maracena, que competia amb moltes ganes d’aconseguir una fita històrica.
A la segona part s’ha girat la truita per complet. La diferència física entre el Maracena i el València s’ha notat molt a mesura que passaven els minuts, i això ha decidit el partit. Quan s’anava a complir la primera hora de joc, el partit s’ha trencat. André Almeida ha tret la seua qualitat per filtrar una passada, que era un regal, a Santamaria perquè el francés deixara en safata a Hugo Duro el primer gol. El València obria la llanda, i es llevava una pressió molt gran de damunt.
I tan sols 5 minuts després, el davanter ex del Getafe, aprofitant un contraatac on la defensa del Maracena ja no podia fer més, ha deixat sol a Dani Raba davant el porter local. L’atacant càntabre ha retallat al defensor, i amb molta sang freda ha definit per posar el 0-2. Era el gol que ha donat la tranquil·litat als de Carlos Corberán.
A partir d’ahí, el Maracena ja estava molt cansat, i els canvis del València han acabat de matar a l’equip de la província de Granada. Una passada a l’esquena de la defensa andalusa ha deixat sol a Danjuma, que li ha regalat el gol a Diego López per fer el tercer.
Luis Rioja ha fet el quart gol al minut 75 després d’una molt bona definició al pal llarg, impossible per a David García. I 5 minuts més tard, Danjuma ha aprofitat una bona passada de Diego López per fer la ‘maneta’. El davanter holandés estava en fora de joc, però ni l’assistent ni l’àrbitre principal ho han vist en directe, i han concedit el gol.
FITXA TÈCNICA
UD MARACENA: David García; Maldonado, Salvatierra, J. González, Rubén Alarcón; Falin, Rubén Osuna, Adrián Marfil, Klyverson, Raúl i David Romero
VALÈNCIA CF: Dimitrievski; Rubo Iranzo, Panach, Cömert, Jesús Vázquez; Santamaria, Javi Guerra; André Almeida, Dani Raba, David Otorbi i Hugo Duro
ÀRBITRE: Francisco José Hernández Maeso
GOLS: 0-1 Hugo Duro (55′); 0-2 Dani Raba (60′); 0-3 Diego López (67′); 0-4 Luis Rioja (75′); 0-5 Danjuma (80′)




