CONEIX quanta pluja s’espera en cada zona de la Comunitat Valenciana
Per Javi Richart · 01 Octubre, 2026 · 20:03
Gran part de la Comunitat Valenciana, especialment el litoral de València i Castelló es trobarà durant tot aquest primer cap de setmana d’octubre en altera roja i taronja per les fortes pluges i tempestes que s’esperen. L’Agència Estatal de Meteorologia (AEMET) ha activat l’avís màxim, el qual implica un perill extraordinari, des de la vesprada d’este dijous 1 d’octubre fins al matí de divendres.
A la zona que envolta la ciutat de València i les comarques pròximes, la previsió és de fins a 180 l/m² en 12 hores, tot i que es preveu que es puguen arreplegar pluges de 90 l/m² en tan sols una hora. Açò afectarà a algunes comarques com la Ribera Alta, la Ribera Baixa, la Safor, la Foia de Bunyol, el Camp de Morvedre, el Camp del Túria i totes les comarques de l’Horta.
A l’interior de la província de València s’esperen pluges menys intenses amb un avís taronja podrà arribar als 120 l/m² en el total de 12 hores, el mateix cas que comprén també al nord de la província d’Alacant i les comarques centrals.
En canvi, l’avís més preocupant afectarà a la província de Castelló, on a les comarques de la Plana Alta, Plana Baixa i Baix Maestrat es podrien arribar als 250 l/m² en 12 hores. El sud de la província d’Alacant està fora de perill, però les comarques interiors de Castelló sí que podrien tindre fortes pluges de fins a 120 l/m².



