El VCF carrega contra la nova Supercopa

Per Blanquinegres · 26 Abril, 2019

Davant la inclusió en l’ordre del dia de l’Assemblea General Extraordinària de la RFEF del pròxim dia 29 d’abril del punt ‘Aprovació del nou model de competició i calendari de la Supercopa d’Espanya’, el Valencia CF ha fet arribar este divendres a la RFEF un burofax en el qual li adverteix sobre la “possible il·licitud de l’alteració de les bases de la competició en qüestió en l’actual temporada, reservant-se esta SAD l’exercici de les accions legals que corresponguen en defensa dels seus legítims drets i interessos en cas que finalment dit extrem de l’ordre del dia resultara aprovat per l’Assemblea”.

Cal recordar que el sistema de competició per a la Supercopa d’Espanya s’estableix sobre la base dels resultats esportius obtinguts en la temporada anterior, segons va quedar establit per a l’actual campanya en la Circular núm. 4 de la RFEF de 25 de juliol de 2018, on es definia clarament, en la seua pàgina 31, els equips participants: “Els clubs que van resultar campions en la temporada anterior del Campionat Nacional de Lliga de Primera Divisió i del Campionat d’Espanya/Copa de S. M. el Rei. Si un mateix club s’haguera proclamat campió de lliga i de Copa, es disputarà entre este i el subcampió de Copa”. Per això, en esta Assemblea convocada per al dia 29 només podria ser votat este punt en cas que afectara la Supercopa d’Espanya de la temporada 19/20 d’ara endavant ja que de fer-ho en altres termes suposaria una alteració anàloga a la variació del sistema d’ascensos i descensos, baix el pretext que la Lliga immediatament successiva pertany formalment a una temporada diferent.